Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επαναστατική συσκευή για παροχή καθαρής και φθηνής ενέργειας

Μια επαναστατική συσκευή, η οποία μπορεί να παράγει ενέργεια από αργοκίνητα ποτάμια και ωκεάνια ρεύματα, θα μπορούσε να παράξει αρκετή ενέργεια για ολόκληρο τον πλανήτη, υποστηρίζουν οι επιστήμονες.
Με τη βοήθεια αυτής της τεχνολογίας, μπορούμε να παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια από ύδατα που κινούνται με ταχύτητα μικρότερη του ενός κόμβου- περίπου ένα μίλι την ώρα. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία σε όλα σχεδόν τα υδάτινα ρεύματα και τους πυθμένες των θαλασσών ανά τον πλανήτη.
Οι υπάρχουσες τεχνολογίες, που χρησιμοποιούν την κίνηση του νερού, βασίζονται στην κίνηση των κυμάτων, των πλημμυρίδων ή των γοργών ρευμάτων που δημιουργούνται από τα φράγματα, είναι πολύ πιο περιορισμένες ως προς το πού μπορούν να χρησιμοποιηθούν, και επιπλέον προκαλούν μεγαλύτερα εμπόδια όταν εφαρμόζονται σε ποταμούς ή θάλασσες. Οι τουρμπίνες και οι ανεμόμυλοι χρειάζονται ένα μέσο όρο ρεύματος της τάξεως των πέντε ή έξι κόμβων για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, ενώ τα περισσότερα ρεύματα της γης είναι βραδύτερα από τρεις κόμβους.
Η νέα συσκευή, η οποία αντλεί την έμπνευση της από τον τρόπο που κολυμπάνε τα ψάρια, αποτελείται από ένα σύστημα κυλίνδρων σε οριζόντια διάταξη, ως προς τη ροή του νερού, και είναι συνδεδεμένο με ελατήρια.
Καθώς το νερό περνάει, οι κύλινδροι σχηματίζουν δίνες, οι οποίες σπρώχνουν και τραβάνε τον κύλινδρο πάνω και κάτω. Στη συνέχεια, η μηχανική ενέργεια των ταλαντώσεων μετατρέπεται σε ηλεκτρική.
Οι κύλινδροι τοποθετημένοι μέσα σε ένα κυβικό μέτρο στη θάλασσα ή στον πυθμένα του ποταμού, με ροή τριών κόμβων, μπορούν να παράξουν 51 βατ. Αυτό είναι πιο αποδοτικό από τουρμπίνες παρόμοιου μεγέθους ή γεννήτριες κυμάτων, και η ποσότητα ενέργειας που παράγεται μπορεί να αυξηθεί σημαντικά εάν η ροή είναι μεγαλύτερη ή εάν προσθέσουμε περισσότερους κυλίνδρους.
Ένα «πεδίο» κυλίνδρων στον πυθμένα της θάλασσας, σε μια περιοχή ενός χιλιομέτρου επί ενάμιση χιλιόμετρο, και με ύψος όσο ένα διώροφο κτίριο, με ταχύτητα ροής μόλις τριών κόμβων, θα μπορούσε να παράγει ενέργεια για 100.000 σπίτια. Μερικοί κύλινδροι, ο ένας πάνω στον άλλο, μπορούν να τροφοδοτήσουν ένα αγκυροβολημένο πλοίο ή έναν φάρο.
Τα συστήματα αυτά μπορούν να τοποθετηθούν στους πυθμένες ποταμών ή να επιπλέουν στη θάλασσα. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτή η τεχνολογία, η οποία αναπτύχθηκε με χρηματοδότηση της αμερικανικής κυβέρνησης, θα μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας στα 3,5 λεπτά ανά κιλοβάτ ανά ώρα, σε σύγκριση με τα 4,5 λεπτά για την αιολική και από 10λεπτά έως και 31λεπτά που κοστίζει η ηλιακή.
Υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία αυτή θα καταλαμβάνει μέχρι και 50 φορές λιγότερη επιφάνεια από αυτή της παραγωγής ενέργειας από τα κύματα.
Το σύστημα, που αναπτύχθηκε από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, ονομάζεται Vivace, από τα αρχικά "vortex-induced vibrations for aquatic clean energy" (εκ των δινών προκαλούμενες ταλαντώσεις για υδάτινη καθαρή ενέργεια).
Ο Μιχάλης Μπερνίτσας, καθηγητής ναυπηγικής στο πανεπιστήμιο, λέει ότι η τεχνολογία βασίζεται στις αλλαγές της ταχύτητας των υδάτων που συμβαίνουν όταν η ροή του ρεύματος συναντά εμπόδιο. Οι δίνες που σχηματίζονται στο νερό μετακινούν τα αντικείμενα πάνω και κάτω, ή αριστερά και δεξιά.
«Είναι μια εντελώς νέα μέθοδος παροχής ενέργειας από τη ροή του νερού,» λέει ο κ. Μπερνίτσας. «Τα ψάρια καμπυλώνουν το σώμα τους για να γλιστρήσουν ανάμεσα στις δίνες που έχουν προσπεράσει τα σώματα των μπροστινών ψαριών. Η μυϊκή τους δύναμη δεν αρκεί να τους δώσει την απαραίτητη ώθηση να διασχίσουν το νερό με την ταχύτητα που πηγαίνουν, γι' αυτό πλέουν πάνω στα ίχνη των μπροστινών ψαριών.
Τέτοιου είδους ταλαντώσεις, οι οποίες παρατηρήθηκαν για πρώτη φορά πριν από 500 χρόνια από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και ο οποίος τις ονόμασε «Αιολικούς Τόνους», μπορούν να προκαλέσουν ζημιές σε κατασκευές πάνω από το νερό, όπως γέφυρες και προβλήτες. Αλλά ο κ. Μπερνίτσας προσθέτει: «Εμείς ενισχύουμε αυτές τις ταλαντώσεις και δαμάζουμε την καταστροφική δύναμη της φύσης.
«Εάν μπορούσαμε να τιθασεύσουμε το 0,1% της ενέργειας των ωκεανών, θα παρήγαμε επαρκή ενέργεια για 15δις άτομα. Στο Αγγλικό Κανάλι για παράδειγμα, το ρεύμα είναι πολύ δυνατό, οπότε θα μπορούσαμε να παράγουμε πολύ ενέργεια.»
Λόγω του ότι τα μέρη ταλαντώνονται αργά, η τεχνολογία προκαλεί μικρότερη επίδραση στον υδάτινο κόσμο από τα φράγματα ή τις νεροτουρμπίνες। Και καθώς οι εγκαταστάσεις τοποθετούνται πολύ χαμηλότερα από την επιφάνεια του νερού, δεν υπάρχουν παρεμβολές με τη ναυτιλία, αλλά και κάθε είδους πλοιάρια, είτε αλιευτικά είτε τουριστικά.
PATHFINDER
Telegraph

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανδρέας Παπανδρέου – Το ωροσκόπιό του. Ένα μεγάλο αφιέρωμα, αστρολογικό και όχι μόνο!

Ο Ανδρέας Παπανδρέου γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1919 στη Χίο από την Σοφία Μινέϊκο και τον Γεώργιο Παπανδρέου με το παλιό όμως ημερολόγιο.Αρα η ημερομηνία γέννησής του είναι 18/2/1919.Σημαντική πολιτική μορφή, άσχετα με το αν κάποιος ήταν οπαδός του ή όχι.Πρωταγωνίστησε στην πολιτική ζωή του τόπου, επιφέροντας ΑΛΛΑΓΗ.
Τα οράματά του ήταν συγκεκριμένα, διατυπώνοντάς τα με σαφή και κατανοητό τρόπο, προχωρώντας στην υλοποίησή τους με τρόπους φιλολαικούς και αποτελεσματικούς.Οι προοδευτικές δυνάμεις και η Αριστερά, οφείλουν στον Ανδρέα Παπανδρέου το γεγονός πως μπόρεσαν να εκφρασθούν, να καθορίσουν τις εξελίξεις, να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.Το 1980 για παράδειγμα, τα βιβλία των Νέων Ελληνικών στα σχολεία δεν εμπεριείχαν «Ρίτσο» και αρκούνταν στον «Ερωτόκριτο», πράγμα που άλλαξε εκείνοςαπαλλάσσοντας τα βιβλία από το χρώμα της διάκρισης.
Σ' αυτόν οφείλεται η σημερινή μορφή της οργάνωσης των κομμάτων.Πλησίασε το λαό, με την εξαιρετική του ικανότητα να επικοινωνεί με αυτόν και την …

Χαμός με το σποτ του Λαφαζάνη για το Νομισματοκοπείο

Το πρώτο προεκλογικό σποτ της Λαϊκής Ενότητας «έσπασε ταμεία» στην κυριολεξία, αφού προκάλεσε αίσθηση με τον Παναγιώτη Λαφαζάνη πρωταγωνιστή να μπαίνει σε ένα ταξί και να αυτοτρολάρεται.
Όπως είναι φυσικό, τα social media πήραν την σκυτάλη και άρχισε το γλέντι:

ΕΝΑ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ...

Ένα τετράτροχο ποδήλατο θαλάσσης, με τις ρόδες του να αγγίζουν σε διάμετρο περίπου το ενάμιση μέτρο η κάθε μία, ξεχωριστό από τα συνηθισμένα, μαγνήτισε τα βλέμματα όλων όσων έτυχε χθες να βρίσκονται στο λιμάνι του Αγιοκάμπου.
Πολλοί το χαρακτήρισαν σαν «τρακτέρ της θάλασσας», λόγω του σχήματος των τροχών του, αλλά παρόλη την ογκώδη κατασκευή του εντυπωσίασε για την ευελιξία που κινήθηκε στην επιφάνεια της θάλασσας και για την εύκολη χρήση του.
Ο Λαρισαίος εμπνευστής και κατασκευαστής του, κ. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, πραγματοποίησε χθες τη δέκατη κατά σειρά δοκιμή της ευρεσιτεχνίας του, στο λιμάνι, στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνει εδώ και χρόνια για να καταλήξει στην τελική και ιδανική μορφή της κατασκευής του. «Κάθε φορά μέσα στο νερό εντοπίζω τα λάθη που μπορεί να έχω κάνει και τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν, προκειμένου να τελειοποιήσω την κατασκευή», υποστήριξε ο κ. Παπαδόπουλος, ένα ανήσυχο πνεύμα, που σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής του νέου μοντέλου του, αναζητούσε τα στο…