Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κατεδαφίστηκε η οικία του Μενέλαου Λουντέμη -Γιατί πρέπει να ξαναχτιστεί σε τρία χρόνια [εικόνες]

Κατεδαφίστηκε η οικία του Μενέλαου Λουντέμη -Γιατί πρέπει να ξαναχτιστεί σε τρία χρόνια [εικόνες]
-A+A
Με έναν άσχημο επίλογο φάνηκε να κλείνει σήμερα το θέμα της αποκατάστασης της οικίας του σπουδαίου λογοτέχνη Μενέλαου Λουντέμη, καθώς το συγκεκριμένο σπίτι στον Εξαπλάτανο Αλμωπίας κατεδαφίστηκε.
Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αλμωπίας επισημαίνοντας ότι ενημερώθηκε από τον Τύπο πως το σπίτι κατεδαφίστηκε με πρωτοβουλία των κληρονόμων.
Ωστόσο, αναμένεται να υπάρχουν εξελίξεις στο μέλλον καθώς όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Πρόεδρος του Μορφωτικού Συλλόγου Εξαπλάτανου «Μενέλαος Λουντέμης», Φώτης Αραμπατζής, αφού κατεδαφιστεί το οίκημα θα πρέπει μέσα σε τρία χρόνια να οικοδομηθεί και πάλι από τους κληρονόμους με την ίδια εξωτερική όψη. Επί του θέματος αυτού, ο δήμαρχος Δημήτρης Μπίνος, διευκρινίζει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ότι αν μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα δεν υπάρξει σχετική πρωτοβουλία από την πλευρά των κληρονόμων, ο δήμος θα πρέπει να οικοδομήσει το κτίριο με την ίδια εξωτερική αρχιτεκτονική χρεώνοντας το κόστος σε αυτούς.
Το σπίτι κατεδαφισμένο
Σημειώνεται ότι το θέμα ξεκίνησε το 1985 οπότε εκδόθηκε Προεδρικό Διάταγμα που χαρακτήριζε το σπίτι ως διατηρητέο. Αρχικά φάνηκε να υπάρχει κινητικότητα για τη διάσωση του κτίσματος στο οποίο γεννήθηκε και έζησε τα παιδικά του χρόνια ο μεγάλος λογοτέχνης. Στη συνέχεια οι διαδικασίες «χάθηκαν» ανάμεσα στη μεταφορά αρμοδιοτήτων από δήμους σε νομαρχίες και περιφέρειες και ξανά στους δήμους που προέκυψαν από τις συνενώσεις του «Καλλικράτη».
Πριν από τρία χρόνια προέκυψε το ζήτημα της παραχώρησης του ακινήτου από τους κληρονόμους στο δήμο. Ο δήμος υποστήριζε ότι θα μπορούσε να αποδεχτεί τη δωρεά ωστόσο μία μερίδα των κληρονόμων ζητούσε ως αντάλλαγμα κάποιο άλλο οικόπεδο και μία άλλη διαβεβαίωνε ότι προτίθεται να δωρήσει το ακίνητο χωρίς κανένα αντάλλαγμα. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα το σπίτι υφίστατο τη φθορά του χρόνου ενώ σύμφωνα με κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής «φιλοξενούσε» ακόμη και τοξικομανείς.
Σε ανακοίνωσή του με αφορμή την κατεδάφιση, ο κ. Μπίνος επισημαίνει: «Δυστυχώς ως πολιτεία δεν καταφέραμε όλα τα προηγούμενα χρόνια να διαφυλάξουμε αυτό το σύγχρονο μνημείο πολιτισμού. Με την συγκατάθεση των κληρονόμων του μεγάλου λογοτέχνη, αφήσαμε ως κοινωνία τα πράγματα να φτάσουν ως εδώ. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα λυπηρό γεγονός και δεν πρέπει να νιώθουμε καθόλου περήφανοι γι' αυτό, αντίθετα θα πρέπει να μας προβληματίσει. Εμείς ως Δημοτική Αρχή από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε καθήκοντα, διαβουλευτήκαμε με τους εμπλεκόμενους, ωστόσο ήταν ήδη πολύ αργά. Οι υπηρεσίες του Δήμου μας θα εξετάσουν όλες τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα».
Τη λύπη του για το γεγονός εξέφρασε και ο κ. Αραμπατζής επισημαίνοντας ότι το κτίριο έφτασε πλέον σε σημείο που δεν ήταν επισκευάσιμο ενώ κρίθηκε κατεδαφιστέο πριν από δύο μήνες. «Οι τεχνικές υπηρεσίες που ήταν αρμόδιες για το κτίριο έκριναν ακατάλληλο το σπίτι και ενημέρωσαν τους κληρονόμους ότι πρέπει να κατεδαφιστεί. Οι ευθύνες πιστεύω ότι ανήκουν σε όλους μας. Από το 1985 που κρίθηκε διατηρητέο μέχρι σήμερα η μία υπηρεσία έριχνε το βάρος στην άλλη. Ξεκινούσε να γίνει κάτι αλλά πάντα κολλούσε κάπου και σταματούσε» αναφέρει.
Τη θλίψη της για την κατεδάφιση του σπιτιού εκφράζει μέσω του ΑΠΕ - ΜΠΕ και η δισεγγονή του Μενέλαου Λουντέμη, δικηγόρος και εκπρόσωπος των κληρονόμων Μαρία Σταυρίδου που είχε δηλώσει προ ετών ότι οι συγγενείς της από την πλευρά της προγιαγιάς της, Ζαφειρώς, δεν επιθυμούσαν κανένα αντάλλαγμα σε περίπτωση δωρεάς του ακινήτου στο δήμο.
«Θλίβομαι διότι μπήκαμε σε μια διαδικασία κατεδάφισης και ανακατασκευής του διατηρητέου. Είχα μεγάλο προσωπικό ενδιαφέρον για να μην προχωρήσει η κατεδάφιση. Είχα ξεκινήσει προσωπικά τη διαδικασία της δωρεάς για το μερίδιο μίας πλευράς των κληρονόμων. Ήρθα επανειλημμένα σε επαφή και με δημάρχους και με τον πρώην νομάρχη και πρόσφατα με το υπουργείο πολιτισμού με προσωπικό κόστος. Δυστυχώς η πολιτεία δεν έδειξε το αναμενόμενο ενδιαφέρον» αναφέρει χαρακτηριστικά και τονίζει ότι η αποκατάσταση της οικίας θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την ανάδειξη της περιοχής σε τουριστικό προορισμό, δεδομένου ότι σε κάθε περίπτωση αποτελεί πολιτιστική κληρονομιά για τον τόπο.


Πηγή: Κατεδαφίστηκε η οικία του Μενέλαου Λουντέμη -Γιατί πρέπει να ξαναχτιστεί σε τρία χρόνια [εικόνες] | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/211641/katedafistike-i-oikia-toy-menelaoy-loyntemi-giati-prepei-na-xanahtistei-se-tria-hronia#ixzz3csKEBLvX

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανδρέας Παπανδρέου – Το ωροσκόπιό του. Ένα μεγάλο αφιέρωμα, αστρολογικό και όχι μόνο!

Ο Ανδρέας Παπανδρέου γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1919 στη Χίο από την Σοφία Μινέϊκο και τον Γεώργιο Παπανδρέου με το παλιό όμως ημερολόγιο.Αρα η ημερομηνία γέννησής του είναι 18/2/1919.Σημαντική πολιτική μορφή, άσχετα με το αν κάποιος ήταν οπαδός του ή όχι.Πρωταγωνίστησε στην πολιτική ζωή του τόπου, επιφέροντας ΑΛΛΑΓΗ.
Τα οράματά του ήταν συγκεκριμένα, διατυπώνοντάς τα με σαφή και κατανοητό τρόπο, προχωρώντας στην υλοποίησή τους με τρόπους φιλολαικούς και αποτελεσματικούς.Οι προοδευτικές δυνάμεις και η Αριστερά, οφείλουν στον Ανδρέα Παπανδρέου το γεγονός πως μπόρεσαν να εκφρασθούν, να καθορίσουν τις εξελίξεις, να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.Το 1980 για παράδειγμα, τα βιβλία των Νέων Ελληνικών στα σχολεία δεν εμπεριείχαν «Ρίτσο» και αρκούνταν στον «Ερωτόκριτο», πράγμα που άλλαξε εκείνοςαπαλλάσσοντας τα βιβλία από το χρώμα της διάκρισης.
Σ' αυτόν οφείλεται η σημερινή μορφή της οργάνωσης των κομμάτων.Πλησίασε το λαό, με την εξαιρετική του ικανότητα να επικοινωνεί με αυτόν και την …

Χαμός με το σποτ του Λαφαζάνη για το Νομισματοκοπείο

Το πρώτο προεκλογικό σποτ της Λαϊκής Ενότητας «έσπασε ταμεία» στην κυριολεξία, αφού προκάλεσε αίσθηση με τον Παναγιώτη Λαφαζάνη πρωταγωνιστή να μπαίνει σε ένα ταξί και να αυτοτρολάρεται.
Όπως είναι φυσικό, τα social media πήραν την σκυτάλη και άρχισε το γλέντι:

ΕΝΑ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ...

Ένα τετράτροχο ποδήλατο θαλάσσης, με τις ρόδες του να αγγίζουν σε διάμετρο περίπου το ενάμιση μέτρο η κάθε μία, ξεχωριστό από τα συνηθισμένα, μαγνήτισε τα βλέμματα όλων όσων έτυχε χθες να βρίσκονται στο λιμάνι του Αγιοκάμπου.
Πολλοί το χαρακτήρισαν σαν «τρακτέρ της θάλασσας», λόγω του σχήματος των τροχών του, αλλά παρόλη την ογκώδη κατασκευή του εντυπωσίασε για την ευελιξία που κινήθηκε στην επιφάνεια της θάλασσας και για την εύκολη χρήση του.
Ο Λαρισαίος εμπνευστής και κατασκευαστής του, κ. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, πραγματοποίησε χθες τη δέκατη κατά σειρά δοκιμή της ευρεσιτεχνίας του, στο λιμάνι, στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνει εδώ και χρόνια για να καταλήξει στην τελική και ιδανική μορφή της κατασκευής του. «Κάθε φορά μέσα στο νερό εντοπίζω τα λάθη που μπορεί να έχω κάνει και τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν, προκειμένου να τελειοποιήσω την κατασκευή», υποστήριξε ο κ. Παπαδόπουλος, ένα ανήσυχο πνεύμα, που σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής του νέου μοντέλου του, αναζητούσε τα στο…