Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ασφάλιση & Συντάξεις | Ερωτήσεις & Απαντήσεις

Ερωτήσεις & Απαντήσεις



Είμαι υπάλληλος Γενικής Τράπεζας. Εχω 20 χρόνια υπηρεσίας. Ο πρώτος μου γιος γεννήθηκε το 1995, το δεύτερο παιδί το 1997, το τρίτο το 2003. Οταν συμπληρώσω τον 50ό χρόνο ηλικίας μου -γεννήθηκα το 1969- το τρίτο μου παιδί δεν θα έχει συμπληρώσει το 18ο έτος και θα θεωρείται ανήλικο. Αυτήν τη στιγμή έχω περίπου 5.600 ένσημα ΙΚΑ. Εάν έχετε την καλοσύνη να μου απαντήσετε: 1) Πότε δικαιούμαι να πάρω σύνταξη και σε ποια ηλικία; Τα παιδιά παίζουν ρόλο; 2) Μου είπαν ότι μόνο για το τρίτο παιδί δικαιούμαι έναν πλασματικό χρόνο ασφάλισης. Ισχύει αυτό και για τα άλλα παιδιά;

Μίχου Χαρίκλεια

Με βάση τον νέο ασφαλιστικό νόμο για να πάρετε σύνταξη με το καθεστώς που ισχύει για τις μητέρες ανηλίκων θα πρέπει να συμπληρώσετε στην περίπτωσή σας το 55ο έτος της ηλικίας σας. Σας συμφέρει βέβαια, εάν δεν έχει αλλάξει κάτι μέχρι τότε, να συμπληρώσετε 37 έτη ασφάλισης οπότε παίρνετε πλήρη σύνταξη ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. Το γεγονός πάντως ότι θα έχετε ανήλικο παιδί κατά τη συμπλήρωση του 50ού έτους σάς εξασφαλίζει σύνταξη για τα 55. Επίσης έχετε έναν χρόνο πλασματικό (για το τρίτο παιδί), ο οποίος στην περίπτωσή σας μπορεί να αξιοποιηθεί μόνο για προσαύξηση της σύνταξής σας.

Εθελουσία έξοδος στην ΤΕΟ ΑΕ
Γεννήθηκα στις 29-9-1954 και εργάζομαι στην υπηρεσία (ΝΠΔΔ) ΤΕΟ ΑΕ από το 1988. Τα χρόνια σ' αυτή την υπηρεσία είναι 19 χρόνια και οκτώ μήνες. Επιπλέον έχω 600 ένσημα ΙΚΑ και 500 βαρέα οικοδομικά, καθώς και 28 μήνες στρατιωτική θητεία προς αναγνώριση. Επειδή η υπηρεσία παραχωρείται, μας δίνει τη δυνατότητα ή να μεταταγούμε σε άλλη υπηρεσία ή να αποχωρήσουμε με εθελουσία δίνοντας και πέντε χρόνια πλασματικά. Προϋποθέσεις για εθελουσία έξοδο είναι:

α. Το 2012 να έχω συμπληρώσει το 58 έτος.

β. Να έχω συνολικά 10.500 ένσημα.

Μπορώ εγώ να αποχωρήσω με τις ανωτέρω προϋποθέσεις με μειωμένη σύνταξη;

Από τα στοιχεία που μας δίνετε προκύπτει ότι δεν μπορείτε να συμπληρώσετε 10.500 ένσημα το 2012, επίσης και με τα 5 πλασματικά χρόνια. Επομένως δεν μπορείτε να υπαχθείτε σε αυτό το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, τουλάχιστον με τα χαρακτηριστικά που εσείς μας περιγράφετε.

Σε ξενοδοχείο για 31 χρόνια
Ονομάζομαι Αντώνης Ζαφειρίου. Από το 1967 μέχρι το 1977 έχω εργαστεί ως ιδιωτικός υπάλληλος με ένσημα ΙΚΑ 2.850 περίπου. 31 χρόνια εργάζομαι σε εποχικό ξενοδοχείο με ένσημα περίπου 5.000. Στις 15/5/09 γίνομαι 65 ετών με σύνολο ενσήμων περίπου 8.350. Παρακαλώ εάν μπορείτε να μου πείτε το ποσό της σύνταξής μου όταν του χρόνου κλείσω τα 65 μου χρόνια.

Ευχαριστώ πολύ

Α.Ζ.

Στην ηλικία των 65 ετών μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε με πλήρη σύνταξη. Στη φωτοτυπία που μας στείλατε δεν φαίνεται δυστυχώς το ύψος των αποδοχών σας προκειμένου να απαντήσουμε στο ερώτημά σας για το ύψος της σύνταξης που θα πάρετε. Παρακαλούμε γράψτε μας πάλι.

Μητέρα με 22 χρόνια στο ΙΚΑ
Εχω συμπληρώσει 22 χρόνια ασφάλισης στο ΙΚΑ και η ηλικία μου είναι 49 ετών. Είμαι μητέρα 2 παιδιών 21 και 17 χρονών αντίστοιχα. Μπορώ να πάρω σύνταξη και πότε;

Μ.Τ.

Η περίπτωσή σας είναι οριακή. Θα πρέπει να εξετάσετε εάν κατά τη συμπλήρωση του 50ού έτους της ηλικίας σας το δεύτερο από τα παιδιά σας παραμένει ή όχι ανήλικο (εάν δηλαδή έχει συμπληρώσει ή όχι το 18ο έτος της ηλικίας του). Εάν το παιδί σας είναι ανήλικο μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε με μειωμένη σύνταξη μετά τη συμπλήρωση του 50ού έτους και πλήρη σύνταξη στην ηλικία των 55 ετών. Εάν το παιδί σας έχει ενηλικιωθεί για να πάρετε σύνταξη μειωμένη θα χρειαστεί να συμπληρώσετε το 55ο έτος της ηλικίας σας, ενώ για πλήρη σύνταξη στην περίπτωση αυτή απαιτείται η συμπλήρωση του 60ού έτους.

Μειωμένη σύνταξη στα 50
Εχω σε σύνολο 6.400 ένσημα. Σε λίγες μέρες θα καταθέσω τα χαρτιά μου για σύνταξη με ανήλικο παιδί για μειωμένη στα 50.

Εργάζομαι α) από το 1974 /1977 (ΙΚΑ), εδώ ήμουν ανήλικη (θέλω να ξέρω αν πιάνονται τα ένσημα αυτά για

σύνταξη, λόγω του ότι είναι πολλά χρόνια πριν) β)εργάστηκα και έκανα αυτασφάλιση στο ΤΕΑΥΦΕ ΟΧΙ ΤΕΑΜ

και παίρνω μια σύνταξη κατώτερη 290 ευρώ με το επίδομα των παιδιών γ) το 1990 εργάστηκα για 2 μήνες (ΙΚΑ), εδώ τα ένσημα του ΤΕΑΜ είναι 50, από το 2000 έως το 2007-2100 ένσημα ΤΕΑΜ 2100+50=2150 ΤΕΑΜ θα ενσωματωθούν στο ΤΕΑΥΦΕ ή τα χάνω; Αν ναι, πόση θα είναι η σύνταξη;

Επίσης οι ακαθάριστες αμοιβές την τελευταία 5ετία είναι:

2003 8.632
2004 9.857
2005 10.088
2006 11.211
2007 12.541
Πόση σύνταξη θα πάρω από το ΙΚΑ;

Από τα στοιχεία που και δίνετε προκύπτει ότι το ποσό της κύριας σύνταξης που δικαιούσθε από το ΙΚΑ είναι 477 ευρώ και η οποία δεν μεταφέρεται σε άλλο ταμείο. Ο χρόνος ασφάλισης που έχετε στο ΕΤΕΑΜ μπορεί να μεταφερθεί στο ΤΕΑΥΦΕ για προσαύξηση της σύνταξης μόνο για το διάστημα που προηγήθηκε της συνταξιοδότησής σας. Τα χρόνια που εργαστήκατε ως ανήλικη συνυπολογίζονται κανονικά στην ασφάλιση εφόσον έχουν επικολληθεί ένσημα για σύνταξη κι όχι μόνο για υγειονομική περίθαλψη.

Ασφάλιση σε ΝΑΤ, ΙΚΑ και ΤΕΒΕ
Είμαι ασφαλισμένος στο ΝΑΤ από το 1967 μέχρι το 1972. Από το 1977 μέχρι το 1980 ήμουν ασφαλισμένος στο ΙΚΑ και στη συνέχεια για 1,5 περίπου χρόνο στο ΤΕΒΕ. Το 1984 προσλήφθηκα στο Δημόσιο, στην αρχή με σύμβαση και από το 1987 μέχρι σήμερα μόνιμος. Οι ερωτήσεις μου είναι οι εξής.

1. Πότε μπορώ να βγω στη σύνταξη;

2. Από ποιο φορέα θα συνταξιοδοτηθώ;

3. Με συμφέρει και σε ποιο φορέα να αναγνωρίσω τη στρατιωτική μου θητεία; Εχω γεννηθεί το 1949.

Γιώργος Νικολάου

Βόλος

Δεν μας γράφετε πόσες ημέρες ασφάλισης έχετε συμπληρώσει σε ΝΑΤ και ΙΚΑ. Πάντως, για να πάρετε σύνταξη πλήρη θα πρέπει να συμπληρώσετε το 58ο έτος της ηλικίας σας και 35 συνολικά στις ασφαλίσεις ή να συμπληρώσετε και πάλι συνολικά 37 έτη ασφάλισης οπότε η σύνταξη χορηγείται ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. Θα πάρετε σύνταξη από το δημόσιο το οποίο θα συνυπολογίσει όλους τους χρόνους ασφάλισης από όλα τα ταμεία. Σας συμφέρει οπωσδήποτε να αναγνωρίσετε τον χρόνο στρατιωτικής θητείας στο δημόσιο.

5.800 ένσημα και ανήλικο παιδί
Εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα με ασφάλιση Ι.ΚΑ. Εχω συμπληρώσει 5.800 ένσημα και το 2009 κλείνω το 50ό έτος της ηλικίας μου. Το παιδί μου ενηλικιώνεται το 2010. Πότε μπορώ να συνταξιοδοτηθώ; Τι με συμφέρει να κάνω; Τι ποσό σύνταξης θα πάρω; Οι αποδοχές μου τα τελευταία 5 χρόνια είναι οι εξής:

2004: 11.200 ευρώ
2005: 12.150 ευρώ
2006: 13.050 ευρώ
2007: 13.680 ευρώ
Το 2009 μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε με μειωμένη σύνταξη και εφόσον θα έχετε συμπληρώσει το 50ό έτος της ηλικίας σας. Μπορείτε να συνεχίσετε την εργασία σας και να πάρετε σύνταξη οποιοδήποτε χρόνο μετά. Το ποσό της κύριας σύνταξης που θα πάρετε το 2009 με βάση τα σημερινά δεδομένα θα είναι 477 ευρώ. Δεν έχετε κάποιο ιδιαίτερο όφελος εάν παραμείνετε ένα-δυο χρόνια. Μόνο στην περίπτωση που συμπληρώσετε το 60ό έτος και έχετε συνεχίσει την ασφάλισή σας μπορείτε να πάρετε μια σχετικά καλύτερη σύνταξη.

Στο ΤΕΒΕ από το 1980
Γεννήθηκα το 1950. Ασφαλίστηκα στο ΙΚΑ για πρώτη φορά το 1969. Συμπλήρωσα μέχρι το 1980 3.150 ένσημα. Από το 1980 μέχρι σήμερα είμαι ασφαλισμένος στο ΤΕΒΕ (ΟΑΕΕ). Μπορώ να συνταξιοδοτηθώ; Εάν όχι, πότε μπορώ; Με συμφέρει να αναγνωρίσω τον χρόνο στρατιωτικής θητείας και σε ποιο ταμείο; Συμφέρει να αλλάξω ασφαλιστική κατηγορία και πότε;

Νίκος Γεωργόπουλος, Χαλάνδρι

Για να πάρετε σύνταξη, θα πρέπει να συμπληρώστε το 60ό έτος της ηλικίας σας. Σας συμφέρει να αναγνωρίσετε τον χρόνο στρατιωτικής θητείας στο ΤΕΒΕ (ΟΑΕΕ). Δεν έχετε μεγάλο όφελος από την αλλαγή της ασφαλιστικής κατηγορίας εάν πρόκειται να συνταξιοδοτηθείτε το 2010. Εάν βέβαια συνεχίσετε την ασφάλισή σας και τα επόμενα χρόνια μετά το 2010, συμφέρει να ασφαλιστείτε με μεγαλύτερη κατηγορία για καλύτερη σύνταξη.

20 χρόνια ΤΕΒΕ και 4.200 ένσημα ΙΚΑ
Γεννήθηκα στις 23-3-1953. Εχω 4.200 ένσημα ΙΚΑ. Σήμερα έχω 20 χρόνια ΤΕΒΕ και το 2011 θα έχω 23 χρόνια ΤΕΒΕ. Θα είμαι δε 58 χρονών. (Σύνολο ενσήμων 11.100 χωρίς στρατό, καλώς εχόντων των πραγμάτων.) Θα μπορέσω να πάρω σύνταξη; Εάν ναι, θα είναι κανονική; Εάν μου πείτε διαδοχική τι θα σημαίνει; Χρηματική διαφορά από την κανονική;

Χατζίρης Αντώνης

Δεν μπορείτε να πάρετε σύνταξη με 37 χρόνια ασφάλισης γιατί δεν συνυπολογίζονται στην περίπτωση αυτή τα χρόνια ασφάλισης που έχουν συμπληρωθεί σε ΙΚΑ και ΤΕΒΕ. Για να πάρετε σύνταξη στην περίπτωσή σας θα πρέπει απαραίτητα να συμπληρώσετε το 60ό έτος της ηλικίας σας.

Διορισμένος από το 1978
Εργάζομαι στο Δημόσιο από το 1978 και το 2009 θα έχω συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας μου. Εχω υπηρετήσει 27 μήνες στρατιωτική θητεία. Μπορώ να συνταξιοδοτηθώ το 2009; Η σύνταξή μου θα είναι μειωμένη ή πλήρης; Με συμφέρει να αναγνωρίσω τη στρατιωτική μου θητεία; Τι με συμβουλεύετε να κάνω;

Δημήτρης Π.

Σας συμφέρει οπωσδήποτε να αναγνωρίσετε τον χρόνο στρατιωτικής θητείας. Η σωστή επιλογή για σας είναι να συμπληρώσετε συνολικά τουλάχιστον 34 χρόνια. Με λιγότερα χρόνια ακόμη και αν συμπληρώσετε το 60ό έτος της ηλικίας σας έχετε σημαντική μείωση της σύνταξης σε περίπτωση συνταξιοδότησης.

Ανεργη με 5.150 ένσημα στο ΙΚΑ
Είμαι γεννημένη 16-5-1960. Εργάστηκα από τον 6ο του 1980 ως Ι. υπάλληλος και έχω 5.150 ένσημα ΙΚΑ. Τα τελευταία 5 έτη είμαι άνεργη. Θα ήθελα να μάθω τι πρέπει να κάνω για να πάρω μειωμένη ή πλήρη σύνταξη. Πότε θα πάρω τη μία ή την άλλη. Τι ποσοστό της πλήρους είναι η μειωμένη.

Δεν μας γράφετε εάν έχετε παιδιά ανήλικα που είναι κρίσιμο θέμα για τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Εάν υπάρχει παιδί ανήλικο κατά τη συμπλήρωση του 50ού έτους θα πρέπει να συμπληρώσετε 5.500 ημέρες ασφάλισης (μπορεί να γίνει και με αυτασφάλιση) προκειμένου να έχετε δικαίωμα σύνταξης σε ηλικία 55 ετών. Σε διαφορετική περίπτωση για να πάρετε σύνταξη θα πρέπει να συμπληρώσετε το 60ό έτος της ηλικίας σας εάν δεν εργαστείτε και πάλι.

Καθηγήτρια με ΙΚΑ και ΤΕΒΕ
Η σύζυγός μου είναι 52 ετών μητέρα 3 ανήλικων παιδιών, το 3ο θα γίνει ενήλικος στις 4/11/2012. Εχει ένσημα ΙΚΑ σαν καθηγήτρια φροντιστηρίων 8 χρόνια από το 1983 μέχρι το 1990.

Από το 1995 μέχρι σήμερα δηλαδή επί 13 χρόνια έχει ένσημα ΤΕΒΕ (πάλι σαν καθηγήτρια φροντιστηρίου ή ιδιωτικού σχολείου).

Εν όψει των δεινών που φέρνει ο νέος ασφαλιστικός νόμος για τις εργαζόμενες τρίτεκνες μητέρες, σας παρακαλώ συμβουλεύστε μας από πού και πότε μπορεί να λάβει σύνταξη (γνωστού όντος ότι το 2012 που ενηλικιώνεται το 3ο παιδί θα είναι 56 ετών με 17 χρόνια ΤΕΒΕ και 8 χρόνια ΙΚΑ).

Εάν συνεχίσει την ασφάλισή της στο ΤΕΒΕ για να πάρει σύνταξη με βάση τα ισχύοντα σήμερα θα πρέπει να συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας της.

Στην ασφάλιση στο ΙΚΑ σε ηλικία 55 ετών μπορεί να συνταξιοδοτηθεί με το καθεστώς που ισχύει για τις μητέρες ανηλίκων το οποίο δεν ισχύει στο ΤΕΒΕ.

Με 30 χρόνια στο Δημόσιο
Απευθύνω κι εγώ ένα ερώτημα που αφορά τα συνταξιοδοτικά μου. Είμαι εργαζόμενος στον δημόσιο τομέα.

Αν αποχωρήσω την 1/1/2009 η σύνταξή μου θα υπολογιστεί με βάση την τελευταία πενταετία ή όχι;

Με συμφέρει να καταθέσω αίτηση τον Δεκέμβρη του 2008 ή να περιμένω το 2009;

Συμπληρώνω 30 χρόνια υπηρεσίας και συμπληρώνω τότε το 60ό έτος της ηλικίας μου.

Κλέαρχος Ν.

Η σύνταξη που θα πάρετε με 30 χρόνια ασφάλισης στο 60ό έτος της ηλικίας σας θα είναι μειωμένη και γενικά είναι ασύμφορη ως επιλογή.

Σε κάθε περίπτωση δεν μπορείτε να πάρετε ούτε μειωμένη σύνταξη εάν δεν συμπληρώσετε το 60ό έτος.

Η σύνταξή σας θα υπολογιστεί για τα χρόνια που έχετε συμπληρώσει μέχρι 31/12/2007 με βάση τον τελευταίο μισθό και για τον χρόνο που συμπληρώνετε μετά την 1/1/2008 με βάση τις άμεσες αποδοχές των μηνών που έχουν συμπληρωθεί από την ημερομηνία αυτή και μέχρι τη συνταξιοδότησή σας.

Ασφαλισμένη σε ΙΚΑ και ΤΕΒΕ
Ονομάζομαι Γεωργία Μ. και είμαι 58 ετών. Θα ήθελα να συνταξιοδοτηθώ στα 60 χρόνια με διαδοχική ασφάλιση.

Εχω 4.250 ένσημα ΙΚΑ συντάξιμα από 1964-1980

Ακόμη έχω ένσημα ΙΚΑ 2006-2007-2008 σύνολο 255 βασικός μισθός

1/5/82 έως 31/12/82 8 μήνες κατηγορία Ε (8 μήνες) ΤΕΒΕ

1983 έως 31/12/85 3 χρόνια (36 μήνες) ΤΕΒΕ

1986 έως 31/8/87 1 χρόνο και 6 μήνες ΣΤ (20 μήνες) ΤΕΒΕ

1/9/87 έως 30/11/90 3 χρόνια και 3 μήνες Ζ (39 μήνες) ΤΕΒΕ

1990 έως 1995 5 χρόνια ΤΣΑ (60 μήνες) ΤΣΑ

1999 4 μήνες ΤΕΒΕ Ζ (4 μήνες) ΤΕΒΕ

2000-2003 4 χρόνια κατ. Ζ (48 μήνες) ΤΕΒΕ

2004-2005 2 χρόνια κατ. Η (24 μήνες) ΤΕΒΕ

2006 1 χρόνο κατηγορία Ι (12 μήνες) ΤΕΒΕ

2007-2008 2 χρόνια κατ. Π05 (24 μήνες) ΤΕΒΕ

Αν συνεχίσω στην κατηγορία Π05 έως το τέλος του 2010 στο ΤΕΒΕ τι σύνταξη θα πάρω;

Από τα στοιχεία που μας δίνετε προκύπτει ότι η σύνταξη που θα πάρετε θα είναι 1.150 ευρώ περίπου. Για κάθε χρόνο στρατιωτικής θητείας που αναγνωρίζετε έχετε προσαύξηση στη σύνταξή σας κατά 60 ευρώ τον μήνα περίπου.

Για ασφάλιση στη μεγαλύτερη κατηγορία έχετε επιπλέον 50 ευρώ τον μήνα στη σύνταξή σας για κάθε χρόνο ασφάλισης.

Υπάλληλος σε εταιρεία φαρμάκων
Είμαι ιδιωτικός υπάλληλος σε φαρμακευτική εταιρεία, με επικουρικό ΤΕΑΥΦΕ.

Αν υποθέσουμε ότι μπορώ να συνταξιοδοτηθώ έχοντας κατοχυρώσει δικαίωμα, πότε θα με συνέφερε να το κάνω; Από πότε μειώνονται οι επικουρικές συντάξεις;

Αν μπορώ να αναγνωρίσω τον στρατό και να συμπληρώσω τώρα 35 χρόνια, να φύγω;

Θα υποστώ κάποια μείωση σε κύρια και επικουρική αν περιμένω το 2010;

Πέτρος Πολίτης

Η μείωση της επικουρικής σύνταξης αρχίζει από την 1/1/2013.

Εάν έχετε ασφάλιση Ι/07 για την κύρια σύνταξη και συμπληρώνετε το 58ο έτος της ηλικίας σας μπορείτε να αναγνωρίσετε τον χρόνο στρατιωτικής θητείας για να συμπληρώσετε 10.500 ημέρες ασφάλισης και να πάρετε σύνταξη.

Στην περίπτωση που συμπληρώνετε 10.500 ένσημα έως το 58ο έτος της ηλικίας δεν προβλέπετε καμία μείωση στη σύνταξη για τα αμέσως επόμενα χρόνια και μέχρι το τέλος του 2012.

61ΧΡΟΝΟΣ
Στο ΙΚΑ και παιδί με αναπηρία

Είμαι άνδρας 61 ετών ασφαλισμένος στο ΙΚΑ. Εχω παιδί με αναπηρία 67%. Μπορώ να κάνω χρήση του νόμου γιa συνταξιοδότηση ως γονέας με παιδί με αναπηρία;

Μιχαηλίδης Π.

Για να συνταξιοδοτηθείτε από το ΙΚΑ με το καθεστώς που ισχύει για τους γονείς ανάπηρων παιδιών θα πρέπει να έχετε κατ αρχήν 26 χρόνια ασφάλισης και η σύζυγός σας να έχει αυτό το δικαίωμα (δηλαδή να εργάζεται, να είναι ασφαλισμένη), το οποίο θα πρέπει νααποποιηθεί για να το ασκήσετε εσείς.28 ΜΗΝΕΣ ΘΗΤΕΙΑ

Εργαζόμενος σε δήμο από το 1987
Εργάζομαι στην καθαριότητα σε δήμο από το 1987 ως μόνιμος υπάλληλος. Πριν από το 1987 είχα εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα και έχω συμπληρώσει 2.150 ένσημα στο ΙΚΑ. Υπηρέτησα 28 μήνες στρατιωτική θητεία.

Ερώτημα 1ο: Η στρατιωτική θητεία αναγνωρίζεται στο δημόσιο με εξαγορά ή όχι;

Ερώτημα 2ο: Πότε βγαίνω σε σύνταξη με βάση τα σημερινά δεδομένα:

Ερώτημα 3ο: Με συμφέρει να μπω στον νέο νόμο για τα βαρέα και ανθυγιεινά; Τι κερδίζω

Χρήστος Πανουτσόπουλος, Αθήνα

Η στρατιωτική θητεία αναγνωρίζεται στην περίπτωσή σας με εξαγορά. Για να συνταξιοδοτηθείτε θα πρέπει να συμπληρώσετε το 58ο έτος της ηλικίας σας και 35 συνολικά έτη ασφάλισης. Με τον νέο νόμο δημιουργείται ένα πολύ καλύτερο καθεστώς για τη συνταξιοδότηση, αλλά θα πρέπει να μας γράψετε την ηλικία σας για να σας πούμε τι ακριβώς συμφέρει να κάνετε.ΓΕΝΝΗΘΕΙΣ ΤΟ 1940

Ασφάλιση ΤΕΒΕ από το 1970
Είμαι ασφαλισμένος στο ΤΕΒΕ από 1-10-1970 έως σήμερα γεννηθείς την 23-9-1940. Αν εξαγοράσω και τη στρατιωτική μου θητεία με την κατηγορία Π05, πόσο θα πάρω πλήρη σύνταξη από το ΤΕΒΕ;

Α. Ζεστανάκας

Πλήρη σύνταξη μπορείτε να πάρετε όποτε εσείς θέλετε από το ΤΕΒΕ, αφού έχετε συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας σας. Για να υπολογίσουμε το ποσό συνολικά θα πρέπει να μας γράψετε αναλυτικά τις ασφαλιστικές κατηγορίες στις όποιες ασφαλιστήκατε για όλα τα χρόνια. Πάντως, εάν αναγνωρίσετε τον χρόνο στρατιωτικής θητείας, θα έχετε προσαύξηση στο ποσό της σύνταξης κατά 75 ευρώ τον μήνα περίπου.

Σχόλια

  1. Ημουν ασφαλισμενος στο ΝΑΤ απο 1973 εως 1980 για 42 μηνες ενδιαμεσα υπηρετησα 28 μηνες φανταρος και απο το 1980 εως σημερα ειμαι ασφαλισμενος στο ΙΚΑ.Ειμαι 55 χρονων.Δεδομενου οτι ο τελευταιος ασφαλιστικος φορεας θα ειναι το ΙΚΑ θα συμπεριληφθει στα συνταξιμα η θαλασσια υπηρεσια μου στο ΝΑΤ?Τα ενσημα μου στο ΙΚΑ ειναι βαρεα-επικινδυνα θα συμπεριληφθουν και του ΝΑΤ σαν βαρεα - επικινδυνα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ημουν ασφαλισμενος στο ΝΑΤ απο 1973 εως 1980 για 42 μηνες ενδιαμεσα υπηρετησα 28 μηνες φανταρος και απο το 1980 εως σημερα ειμαι ασφαλισμενος στο ΙΚΑ.Ειμαι 55 χρονων.Δεδομενου οτι ο τελευταιος ασφαλιστικος φορεας θα ειναι το ΙΚΑ θα συμπεριληφθει στα συνταξιμα η θαλασσια υπηρεσια μου στο ΝΑΤ?Τα ενσημα μου στο ΙΚΑ ειναι βαρεα-επικινδυνα θα συμπεριληφθουν και του ΝΑΤ σαν βαρεα - επικινδυνα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανδρέας Παπανδρέου – Το ωροσκόπιό του. Ένα μεγάλο αφιέρωμα, αστρολογικό και όχι μόνο!

Ο Ανδρέας Παπανδρέου γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1919 στη Χίο από την Σοφία Μινέϊκο και τον Γεώργιο Παπανδρέου με το παλιό όμως ημερολόγιο.Αρα η ημερομηνία γέννησής του είναι 18/2/1919.Σημαντική πολιτική μορφή, άσχετα με το αν κάποιος ήταν οπαδός του ή όχι.Πρωταγωνίστησε στην πολιτική ζωή του τόπου, επιφέροντας ΑΛΛΑΓΗ. Τα οράματά του ήταν συγκεκριμένα, διατυπώνοντάς τα με σαφή και κατανοητό τρόπο, προχωρώντας στην υλοποίησή τους με τρόπους φιλολαικούς και αποτελεσματικούς.Οι προοδευτικές δυνάμεις και η Αριστερά, οφείλουν στον Ανδρέα Παπανδρέου το γεγονός πως μπόρεσαν να εκφρασθούν, να καθορίσουν τις εξελίξεις, να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.Το 1980 για παράδειγμα, τα βιβλία των Νέων Ελληνικών στα σχολεία δεν εμπεριείχαν «Ρίτσο» και αρκούνταν στον «Ερωτόκριτο», πράγμα που άλλαξε εκείνοςαπαλλάσσοντας τα βιβλία από το χρώμα της διάκρισης. Σ' αυτόν οφείλεται η σημερινή μορφή της οργάνωσης των κομμάτων.Πλησίασε το λαό, με την εξαιρετική του ικανότητα να επικοινωνεί με αυτόν και την

O πωλών επί πιστώσει και ο πωλών τοις μετρητοίς

«Ήμουν κι εγώ στο κότερο...»

Με τους παίκτες του Παναθηναϊκού γιόρτασε χθες το βράδυ τα γενέθλια του ο Νίκος Πατέρας, στο πολυτελέστατο κότερό του «Adamas II». Ο νέος πρόεδρος του «τριφυλλιού» κάλεσε το ποδοσφαιρικό τμήμα στο... φτωχικό του, τους παρέθεσε δείπνο, παρακολούθησαν όλοι μαζί την αναμέτρηση του Ολυμπιακού εναντίον της Ανόρθωσης και τους μοίρασε δώρα. Ένα λευκό μπλουζάκι με φωτογραφία του κότερου μπροστά που από κάτω, ως λεζάντα, ανέφερε: «Ήμουν κι εγώ στο κότερο...»! Οι αφίξεις Πρώτος έφτασε στο κότερο ο Γιώργος Καραγκούνης (20:50) και ακολούθησαν αμέσως μετά οι Πετρόπουλος και Γκαλίνοβιτς. Στις 20:55 ήταν η σειρά του Χενκ τεν Κάτε και των συνεργατών του (Λεμ, Σνούι) και στη συνέχεια έφτασαν οι Μάτος, Χριστοδουλόπουλος, Γκάμπριελ και Σόουζα. Στις 21:00 έκανε την εμφάνισή του ο Νίκος Πατέρας και λίγη ώρα αργότερα μαζεύτηκαν και οι υπόλοιποι: Αναστασίου, Λεοντίου, Τζιόλης, Ζιλμπέρτο, Νίλσον, Μουν, Σιόντης, Μελίσσης, Καρνέζης, Νίνης, Βύντρα, Αντωνίου, Παπαβασιλείου, Αντωνιάδης, Ρουκάβινα Κλέιτον, Γκούμας