Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στη «φάκα» πολεοδόμοι και εφοριακοί

Στον εισαγγελέα στέλνει 354 εφοριακούς και υπαλλήλους πολεοδομιών ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ। Λέανδρος Ρακιντζής, επειδή δεν υπέβαλαν δηλώσεις «πόθεν έσχες».Παράλληλα με τον έλεγχο των «πόθεν έσχες» των 6.500 εργαζομένων σε εφορίες και πολεοδομίες ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης ζητεί την άρση του τραπεζικού απορρήτου για 30 υπαλλήλους, καθώς διαπίστωσε στην κατοχή τους αφύσικα μεγάλα εισοδήματα και ακίνητη περιουσία που δεν δικαιολογούνται από τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων.Την ίδια στιγμή έχουν μπει στο στόχαστρο του γενικού επιθεωρητή περίπου 200 υπάλληλοι των παραπάνω υπηρεσιών, καθώς στο μητρώο τους υπάρχουν καταγγελίες για ατασθαλίες, πειθαρχικά παραπτώματα ή έχουν απασχολήσει την υπηρεσία του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης στο παρελθόν. «Η απόφαση που έχουμε πάρει είναι να χτυπήσουμε τη διαφθορά και την κακοδιοίκηση όπου τη βρίσκουμε», δηλώνει στον ΕΤ ο κ. Ρακιντζής, υπογραμμίζοντας ότι το υπουργείο Εσωτερικών έχει φροντίσει ώστε να δώσει στις ανεξάρτητες αρχές αρκετά «όπλα», προκειμένου να επιτελέσουν το έργο τους. «Ξέρουμε πού υπάρχουν οι εστίες της διαφθοράς και δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση», τονίζει ο κ. Ρακιντζής και καταλήγει: «Πιστεύουμε ότι από τη στιγμή που έχουμε σύμμαχο την κυβέρνηση στην προσπάθειά μας, θα έχουμε απτά αποτελέσματα».Ο κ. Ρακιντζής πήρε την απόφαση να προχωρήσει στην πειθαρχική αλλά και ποινική δίωξη των συγκεκριμένων υπαλλήλων κυρίως λόγω της «ύποπτης» αδιαφορίας που έδειξαν στο ζήτημα της υποβολής του «πόθεν έσχες». Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η προθεσμία αποστολής των δηλώσεων των υπαλλήλων έληξε τέλος Ιουνίου 2008 και μέχρι την περασμένη εβδομάδα ο κ. Ρακιντζής έδινε άτυπη προθεσμία στους εναπομείναντες για να συμμορφωθούν με το νόμο. Επειδή όμως διαπίστωσε ότι υπάρχουν αντιδράσεις, με στόχο να αδρανοποιηθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, αποφάσισε να ενεργοποιήσει τη Δικαιοσύνη, στέλνοντας τις υποθέσεις στον εισαγγελέα.Οι υπάλληλοι που δεν συμμορφώθηκαν με τη νομοθεσία προέρχονται κυρίως από τις πολεοδομίες. Ειδικότερα, 275 υπηρετούν στις πολεοδομίες των νομαρχιών, 75 σε πολεοδομίες δήμων και 4 εφοριακοί. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγάλο, αν υπολογίσει κανείς ότι αναλογεί περίπου στο 6% των νευραλγικών υπηρεσιών.Σε ό,τι αφορά τους 30 υπαλλήλους, κυρίως πολεοδομιών, που έχει ζητηθεί η άρση του τραπεζικού απορρήτου τους, οι υπηρεσίες του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης προχώρησαν στην ενέργεια αυτή εξαιτίας των μεγάλων περιουσιακών στοιχείων που δηλώθηκαν στο «πόθεν έσχες» τους, τα οποία βέβαια δεν συνάδουν με το μισθό του δημοσίου υπαλλήλου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πολλοί από τους στοχοποιημένους υπαλλήλους έχουν τεράστια ακίνητη περιουσία, σκάφη αναψυχής, πολυτελή αυτοκίνητα και μετρητά στην τράπεζα. Ωστόσο φέτος είναι η δεύτερη χρονιά που ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης που ελέγχει τα «πόθεν έσχες» των υπαλλήλων των συγκεκριμένων υπηρεσιών έχει τη δυνατότητα να διασταυρώσει στοιχεία. Ο έλεγχος όμως δεν σταματά στα παραπάνω. Η εντολή που έχει δοθεί είναι να ελεγχθούν εξονυχιστικά τα «πόθεν έσχες» των περίπου 200 υπαλλήλων που έχουν καταγραφεί παραπτώματα στο ενεργητικό τους καθώς και των περίπου 800 διευθυντών και προϊσταμένων στις εφορίες και πολεοδομίες της χώρας.Εσφιξε ο κλοιός με τη ρύθμιση ΠαυλόπουλουΗ υπόθεση του «πόθεν έσχες» των δημοσίων υπαλλήλων ξεκίνησε το 2002. Ωστόσο ο έλεγχος που ξεκίνησε ήταν υποτυπώδης. Ποτέ δεν κατηγορήθηκε κάποιος δημόσιος υπάλληλος εξαιτίας του «πόθεν έσχες» που υπέβαλε στη Δικαιοσύνη. Βέβαια, το ότι δεν κατηγορήθηκε κανείς ευθύνεται κυρίως στο γεγονός ότι ο ελεγκτικός μηχανισμός δεν ήταν έτοιμος να δεχθεί 300.000 και πλέον δηλώσεις «πόθεν έσχες».Η νομοθεσία έγινε πιο αυστηρή το 2006. Ο υπουργός Εσωτερικών κ. Προκόπης Παυλόπουλος προχώρησε στην ποινικοποίηση της πράξης της μη υποβολής «πόθεν έσχες». Ενα χρόνο μετά, το 2007, ζήτησε οι έλεγχοι των υπαλλήλων των εφοριών και πολεοδομιών (που ως υπηρεσίες βρίσκονται πάντα στις πρώτες θέσεις της διαφθοράς του κράτους) να γίνονται από το γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, τον οποίο «θωράκισε» θεσμικά, ώστε να μπορεί να ασκεί σωστά τα καθήκοντά του.Φέτος είναι η δεύτερη χρονιά επιβολής του μέτρου και ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης μπορεί συγκρίνοντας και διασταυρώνοντας τις δηλώσεις του 2007 να βγάλει χρήσιμα… συμπεράσματα για τους υπαλλήλους που απασχολούνται στις πιο νευραλγικές υπηρεσίες του κράτους και έχουν άμεση επαφή με τον πολίτη.
ΜΑΝΟΥΣΑΚΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Ελεύθερος Τύπος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανδρέας Παπανδρέου – Το ωροσκόπιό του. Ένα μεγάλο αφιέρωμα, αστρολογικό και όχι μόνο!

Ο Ανδρέας Παπανδρέου γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1919 στη Χίο από την Σοφία Μινέϊκο και τον Γεώργιο Παπανδρέου με το παλιό όμως ημερολόγιο.Αρα η ημερομηνία γέννησής του είναι 18/2/1919.Σημαντική πολιτική μορφή, άσχετα με το αν κάποιος ήταν οπαδός του ή όχι.Πρωταγωνίστησε στην πολιτική ζωή του τόπου, επιφέροντας ΑΛΛΑΓΗ.
Τα οράματά του ήταν συγκεκριμένα, διατυπώνοντάς τα με σαφή και κατανοητό τρόπο, προχωρώντας στην υλοποίησή τους με τρόπους φιλολαικούς και αποτελεσματικούς.Οι προοδευτικές δυνάμεις και η Αριστερά, οφείλουν στον Ανδρέα Παπανδρέου το γεγονός πως μπόρεσαν να εκφρασθούν, να καθορίσουν τις εξελίξεις, να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.Το 1980 για παράδειγμα, τα βιβλία των Νέων Ελληνικών στα σχολεία δεν εμπεριείχαν «Ρίτσο» και αρκούνταν στον «Ερωτόκριτο», πράγμα που άλλαξε εκείνοςαπαλλάσσοντας τα βιβλία από το χρώμα της διάκρισης.
Σ' αυτόν οφείλεται η σημερινή μορφή της οργάνωσης των κομμάτων.Πλησίασε το λαό, με την εξαιρετική του ικανότητα να επικοινωνεί με αυτόν και την …

Χαμός με το σποτ του Λαφαζάνη για το Νομισματοκοπείο

Το πρώτο προεκλογικό σποτ της Λαϊκής Ενότητας «έσπασε ταμεία» στην κυριολεξία, αφού προκάλεσε αίσθηση με τον Παναγιώτη Λαφαζάνη πρωταγωνιστή να μπαίνει σε ένα ταξί και να αυτοτρολάρεται.
Όπως είναι φυσικό, τα social media πήραν την σκυτάλη και άρχισε το γλέντι:

ΕΝΑ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ...

Ένα τετράτροχο ποδήλατο θαλάσσης, με τις ρόδες του να αγγίζουν σε διάμετρο περίπου το ενάμιση μέτρο η κάθε μία, ξεχωριστό από τα συνηθισμένα, μαγνήτισε τα βλέμματα όλων όσων έτυχε χθες να βρίσκονται στο λιμάνι του Αγιοκάμπου.
Πολλοί το χαρακτήρισαν σαν «τρακτέρ της θάλασσας», λόγω του σχήματος των τροχών του, αλλά παρόλη την ογκώδη κατασκευή του εντυπωσίασε για την ευελιξία που κινήθηκε στην επιφάνεια της θάλασσας και για την εύκολη χρήση του.
Ο Λαρισαίος εμπνευστής και κατασκευαστής του, κ. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, πραγματοποίησε χθες τη δέκατη κατά σειρά δοκιμή της ευρεσιτεχνίας του, στο λιμάνι, στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνει εδώ και χρόνια για να καταλήξει στην τελική και ιδανική μορφή της κατασκευής του. «Κάθε φορά μέσα στο νερό εντοπίζω τα λάθη που μπορεί να έχω κάνει και τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν, προκειμένου να τελειοποιήσω την κατασκευή», υποστήριξε ο κ. Παπαδόπουλος, ένα ανήσυχο πνεύμα, που σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής του νέου μοντέλου του, αναζητούσε τα στο…