Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα μέθοδος βιοτεχνολογίας παράγει βενζίνη από γεωργικά παραπροϊόντα



Ουάσινγκτον

Αμερικανικό εργαστήριο συνθετικής βιολογίας κατάφερε να παράγει κανονική βενζίνη από άχρηστη βιομάζα συνδυάζοντας έναν ζυμομύκητα με ένα βακτήριο που ανακαλύφθηκε σε γαλλική χωματερή.
Σε αντίθεση με τις σημερινές μεθόδους, οι οποίες μετατρέπουν σε βιοκαύσιμα το καλαμπόκι, το φοινικέλαιο ή άλλα γεωργικά προϊλοντα, η νέα τεχνική παρουσιάζει το πλεονέκτημα ότι χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη άχρηστα γεωργικά παραπροϊόντα, όπως τη βαγάσση (ζαχαροκαλαμόσκονη) και τον κορμό του καλαμποκιού.Η ανακάλυψη της ομάδα του Κρις Βόιτ στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο δημοσιεύεται στην Επιθεώρηση της Αμερικανικής Χημικής Εταιρίας.
Πολλοί επιστήμονες και περιβαλλοντικές οργανώσεις υποστηρίζουν ότι τα σημερινά βιοκαύσιμα δεν είναι πραγματικά «πράσινα», αφού η παραγωγή τους απαιτεί πολύτιμη γεωργική γη, γεγονός που αυξάνει τις τιμές των τροφίμων και επιταχύνει την αποψίλωση δασών.
Η νέα μέθοδος θα μπορούσε να αλλάξει την κατάσταση, αφού θα μπορούσε να αξιοποιήσει μεγάλες ποσότητες βιομάζας που δεν χρησιμοποιούνται ως τρόφιμα ή ζωοτροφές.
Το παραγόμενο καύσιμο είναι βενζίνη ίδια σε χημική και μοριακή σύσταση με τη βενζίνη των διυλιστηρίων.
Στόχος των ερευνητών ήταν να επινοήσουν μια μέθοδο ικανή να διασπάσει τη σκληρή κυτταρίνη των φυτών σε μικρότερα οργανικά μόρια.
Η ομάδα του Δρ Βόιτ χρησιμοποίησε ένα βακτήριο που ανακαλύφθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '80 σε μια γαλλική χωματερή. Το μικρόβιο αυτό διασπά την κυτταρίνη και παράγει οξικά άλατα.
Στο δεύτερο στάδιο, ένας ζυμομύκητας «τρώει» το οξικό άλας και παράγει αέρια μεθυλαλογονίδια, τα οποία στη συνέχεια μετατρέπονται σε κανονική βενζίνη με τη βοήθεια συμβατικών καταλυτών.
Στο τελικό αυτό στάδιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια ποικιλία καταλυτών που δίνουν διαφορετικά τελικά προϊόντα, επισημαίνουν οι ερευνητές. Αντί για βενζίνη θα μπορούσε για παράδειγμα να παραχθεί αιθυλένιο, από παράγονται μεταξύ άλλων οι πλαστικές σακούλες.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανδρέας Παπανδρέου – Το ωροσκόπιό του. Ένα μεγάλο αφιέρωμα, αστρολογικό και όχι μόνο!

Ο Ανδρέας Παπανδρέου γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1919 στη Χίο από την Σοφία Μινέϊκο και τον Γεώργιο Παπανδρέου με το παλιό όμως ημερολόγιο.Αρα η ημερομηνία γέννησής του είναι 18/2/1919.Σημαντική πολιτική μορφή, άσχετα με το αν κάποιος ήταν οπαδός του ή όχι.Πρωταγωνίστησε στην πολιτική ζωή του τόπου, επιφέροντας ΑΛΛΑΓΗ.
Τα οράματά του ήταν συγκεκριμένα, διατυπώνοντάς τα με σαφή και κατανοητό τρόπο, προχωρώντας στην υλοποίησή τους με τρόπους φιλολαικούς και αποτελεσματικούς.Οι προοδευτικές δυνάμεις και η Αριστερά, οφείλουν στον Ανδρέα Παπανδρέου το γεγονός πως μπόρεσαν να εκφρασθούν, να καθορίσουν τις εξελίξεις, να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.Το 1980 για παράδειγμα, τα βιβλία των Νέων Ελληνικών στα σχολεία δεν εμπεριείχαν «Ρίτσο» και αρκούνταν στον «Ερωτόκριτο», πράγμα που άλλαξε εκείνοςαπαλλάσσοντας τα βιβλία από το χρώμα της διάκρισης.
Σ' αυτόν οφείλεται η σημερινή μορφή της οργάνωσης των κομμάτων.Πλησίασε το λαό, με την εξαιρετική του ικανότητα να επικοινωνεί με αυτόν και την …

Χαμός με το σποτ του Λαφαζάνη για το Νομισματοκοπείο

Το πρώτο προεκλογικό σποτ της Λαϊκής Ενότητας «έσπασε ταμεία» στην κυριολεξία, αφού προκάλεσε αίσθηση με τον Παναγιώτη Λαφαζάνη πρωταγωνιστή να μπαίνει σε ένα ταξί και να αυτοτρολάρεται.
Όπως είναι φυσικό, τα social media πήραν την σκυτάλη και άρχισε το γλέντι:

ΕΝΑ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ...

Ένα τετράτροχο ποδήλατο θαλάσσης, με τις ρόδες του να αγγίζουν σε διάμετρο περίπου το ενάμιση μέτρο η κάθε μία, ξεχωριστό από τα συνηθισμένα, μαγνήτισε τα βλέμματα όλων όσων έτυχε χθες να βρίσκονται στο λιμάνι του Αγιοκάμπου.
Πολλοί το χαρακτήρισαν σαν «τρακτέρ της θάλασσας», λόγω του σχήματος των τροχών του, αλλά παρόλη την ογκώδη κατασκευή του εντυπωσίασε για την ευελιξία που κινήθηκε στην επιφάνεια της θάλασσας και για την εύκολη χρήση του.
Ο Λαρισαίος εμπνευστής και κατασκευαστής του, κ. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, πραγματοποίησε χθες τη δέκατη κατά σειρά δοκιμή της ευρεσιτεχνίας του, στο λιμάνι, στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνει εδώ και χρόνια για να καταλήξει στην τελική και ιδανική μορφή της κατασκευής του. «Κάθε φορά μέσα στο νερό εντοπίζω τα λάθη που μπορεί να έχω κάνει και τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν, προκειμένου να τελειοποιήσω την κατασκευή», υποστήριξε ο κ. Παπαδόπουλος, ένα ανήσυχο πνεύμα, που σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής του νέου μοντέλου του, αναζητούσε τα στο…