Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άρειος Πάγος: Η μείωση αποδοχών εργαζομένων είναι παράνομη

Το Eργατικό Τμήμα του Αρείου Πάγου επικύρωσε εφετειακή απόφαση η οποία είχε δικαιώσει διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (που λειτουργεί υπό τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας), επιδικάζοντάς του διαφορές αποδοχών, αλλά και αποδοχές τις οποίες θα ελάμβανε εάν δεν τον απέλυαν πριν από τη λήξη της σύμβασης εξαρτημένης εργασίας που είχε με την Α.Ε.
Ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι η μείωση των αποδοχών συνιστά απαγορευμένη βλαπτική μεταβολή των όρων της συμβάσεως εργασίας και η μείωση αυτή αντιστρατεύεται ευθέως τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, καθώς δεν συντρέχουν λόγοι δημόσιου συμφέροντος ή δημόσιας ωφέλειας που να δικαιολογούν τη μείωση αυτή.
Ακόμη, κρίθηκε ότι είναι αντισυνταγματική η διάταξη του Ν. 3264/2004 με την οποία προβλέφθηκε η λύση της σύμβασης εργασίας των διευθυνόντων συμβούλων των Οργανισμών Λιμένων. Και αυτό, γιατί πρόκειται για νομοθετική ρύθμιση με "γνήσια αναδρομική δύναμη" η οποία αποτελεί "επέμβαση του νομοθέτη" και προσβάλλει το δικαίωμα στην ελευθερία της εργασίας.
Ειδικότερα, αναφέρεται στην απόφαση του Α.Π. ότι διατάξεις νόμων με αναδρομική δύναμη, που προβαίνουν σε στέρηση περιουσίας χωρίς να συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος και χωρίς προηγούμενη καταβολή αποζημίωσης, είναι αντισυνταγματικές (άρθρο 28 παρ. 1 Συντάγματος σε συνδυασμό με άρθρο 1 Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου ΕΣΔΑ).
Όπως αναφέρεται στο ιστορικό της απόφασης του Α।Π., υπεγράφη σύμβαση εξαρτημένης εργασίας πενταετούς θητείας (2001- 2006) για τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας. Με την από 18.10.2001 απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίστηκαν οι μηνιαίες αποδοχές του στα 5.869 ευρώ. Στη συνέχεια, στις 6.10.2004 με νεώτερη κοινή υπουργική απόφαση οι αποδοχές του μειώθηκαν αναδρομικά από 1.7.2004 στα 3.200 ευρώ. Περαιτέρω, με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (6.6.2005) λύθηκε η σύμβαση εργασίας.
Espresso News

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανδρέας Παπανδρέου – Το ωροσκόπιό του. Ένα μεγάλο αφιέρωμα, αστρολογικό και όχι μόνο!

Ο Ανδρέας Παπανδρέου γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1919 στη Χίο από την Σοφία Μινέϊκο και τον Γεώργιο Παπανδρέου με το παλιό όμως ημερολόγιο.Αρα η ημερομηνία γέννησής του είναι 18/2/1919.Σημαντική πολιτική μορφή, άσχετα με το αν κάποιος ήταν οπαδός του ή όχι.Πρωταγωνίστησε στην πολιτική ζωή του τόπου, επιφέροντας ΑΛΛΑΓΗ.
Τα οράματά του ήταν συγκεκριμένα, διατυπώνοντάς τα με σαφή και κατανοητό τρόπο, προχωρώντας στην υλοποίησή τους με τρόπους φιλολαικούς και αποτελεσματικούς.Οι προοδευτικές δυνάμεις και η Αριστερά, οφείλουν στον Ανδρέα Παπανδρέου το γεγονός πως μπόρεσαν να εκφρασθούν, να καθορίσουν τις εξελίξεις, να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.Το 1980 για παράδειγμα, τα βιβλία των Νέων Ελληνικών στα σχολεία δεν εμπεριείχαν «Ρίτσο» και αρκούνταν στον «Ερωτόκριτο», πράγμα που άλλαξε εκείνοςαπαλλάσσοντας τα βιβλία από το χρώμα της διάκρισης.
Σ' αυτόν οφείλεται η σημερινή μορφή της οργάνωσης των κομμάτων.Πλησίασε το λαό, με την εξαιρετική του ικανότητα να επικοινωνεί με αυτόν και την …

Χαμός με το σποτ του Λαφαζάνη για το Νομισματοκοπείο

Το πρώτο προεκλογικό σποτ της Λαϊκής Ενότητας «έσπασε ταμεία» στην κυριολεξία, αφού προκάλεσε αίσθηση με τον Παναγιώτη Λαφαζάνη πρωταγωνιστή να μπαίνει σε ένα ταξί και να αυτοτρολάρεται.
Όπως είναι φυσικό, τα social media πήραν την σκυτάλη και άρχισε το γλέντι:

ΕΝΑ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ...

Ένα τετράτροχο ποδήλατο θαλάσσης, με τις ρόδες του να αγγίζουν σε διάμετρο περίπου το ενάμιση μέτρο η κάθε μία, ξεχωριστό από τα συνηθισμένα, μαγνήτισε τα βλέμματα όλων όσων έτυχε χθες να βρίσκονται στο λιμάνι του Αγιοκάμπου.
Πολλοί το χαρακτήρισαν σαν «τρακτέρ της θάλασσας», λόγω του σχήματος των τροχών του, αλλά παρόλη την ογκώδη κατασκευή του εντυπωσίασε για την ευελιξία που κινήθηκε στην επιφάνεια της θάλασσας και για την εύκολη χρήση του.
Ο Λαρισαίος εμπνευστής και κατασκευαστής του, κ. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, πραγματοποίησε χθες τη δέκατη κατά σειρά δοκιμή της ευρεσιτεχνίας του, στο λιμάνι, στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνει εδώ και χρόνια για να καταλήξει στην τελική και ιδανική μορφή της κατασκευής του. «Κάθε φορά μέσα στο νερό εντοπίζω τα λάθη που μπορεί να έχω κάνει και τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν, προκειμένου να τελειοποιήσω την κατασκευή», υποστήριξε ο κ. Παπαδόπουλος, ένα ανήσυχο πνεύμα, που σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής του νέου μοντέλου του, αναζητούσε τα στο…